Köpvillkor

1. Köpinformation

1.1. Företagsinformation

Epost: info@markisbyran.se

Adress: Markisbyrån Sverige AB, Fibulavägen 12, 262 74 Ängelholm.

Följande villkor gäller alla beställningar som görs av kund som agerar som privatperson som är kund hos Markisbyrån Sverige AB på hemsidan https://vavbyran.se/.
Genom din beställning godkänner du att följa villkoren som anges här.

1.2 Priser och avgifter

Våra priser kan ändras av omständigheter som Vävbyrån (Markisbyrån Sverige AB) inte råder över, till exempel väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. Vid beställning gäller de priser som anges på hemsidan. Priserna som visas är exklusive frakt och eventuella betalningsavgifter. I alla priser ingår moms med aktuell skattesats. Vi reserverar oss för att en vara kan ta slut eller utgå ur sortimentet och eventuella tryck- och skrivfel. Skulle prisjustering ske kommer du kontaktas av oss och får då möjlighet att avbryta köpet, skulle du redan genomfört betalning betalas hela beloppet tillbaka till dig om du inte önskar stå kvar vid din beställning.

1.3 Våra avgifter för närvarande

Fraktkostnad:
Fri frakt över 1 499 kr. Gäller ej långgods.

Returkostnad:
Standardpaket (upp till 110 cm): 49 kr
Längre paket (110 cm – 260 cm): 169 kr
Långgods (från 261 cm): 599 kr

1.4 Betalsätt

Vi erbjuder betalning via Klarna Checkout. I samband med din registrering använder vi ditt personnummer för att kontrollera din adress. Genom Klarna Checkout erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning samt direktbetalning. Se villkor hos Klarna.

Våra fakturor skickas ut via mail i samband med att ordern skickas från oss. Fakturan har en förfallotid på 14 dagar. Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt hittar du hos Klarna.se

Priserna på våra produkter anges i svenska kronor inklusive moms. Priset som var aktuellt vid beställningstillfället är det som gäller oavsett om priset går upp eller ned efteråt.

I kassan kan man se det totala priset inklusive moms och eventuell fraktkostnad. I kassan hittar du också fullständiga frakt- och betalningsvillkor.

1.5 14 dagars ångerrätt

Är du inte nöjd har du 14 dagars ångerrätt efter det att du mottagit varan. Du som konsument kontaktar oss på Vävbyrån inom ångerrätten 14 dagar via mail eller genom att registrera returen via hemsidan.

Skicka tillbaka din vara inom 30 dagar efter att du har registrerat din retur. Har vi inte mottagit din retur inom denna tid, så utgår vi ifrån att du har bestämt dig för att inte skicka tillbaka din vara, och avslutar ditt returärende.

OBS! Ångerrätten gäller ej måttillverkade eller specialbeställda varor.

Vid retur tillkommer returfrakt. Varan måste skickas tillbaka i oförändrat och oöppnat skick sin originalförpackning. Vi ber dig om möjligt att returnera varan i den ursprungliga ytterförpackningen som postpaket eller brev. Returfrakt debiteras oavsett paketets storlek eller antal artiklar.

Fyll i retursedeln som bifogas i ditt paket och skriv vad du returnerar.

1.6 Ångerrätt
  • Väljer du att returnera hela ordern och inget är skadat, betalar vi inom 30 dagar tillbaka hela beloppet exklusive fraktkostnad, returfrakt tillkommer. Observera att det kan ta upp till 14 dagar innan återbetalningen registreras hos Klarna.
  • Ångerfristen börjar gälla tidigast den dagen du tar emot leveransen samt följesedel.
  • Spara alltid ytterkartong/emballage så du kan använda denna till att skicka tillbaka produkten i. Vi har ingen möjlighet att skicka något nytt emballage, utan det är du som kund som ansvarar för att packa din retur på lämpligt sätt och säkerställa att produkten levereras till oss i ursprungligt skick.
1.7 Reklamation
  • Registrera din reklamation via hemsidan här.
  • Är paketet skadat är det viktigt att du anmäler det direkt vid leverans till fraktbolaget eftersom de är ansvariga för transportskador.
  • Ändringar av mått är inte möjligt i samband med reklamation. Vid reklamation ersätts den reklamerade varan med en ny produkt i samma utförande och med samma mått som angavs i originalordern. Vi har ingen möjlighet att stå för externa kostnader såsom snickare eller sömmerskor.
  • Väljer du att returnera hela ordern och inget är skadat, betalar vi inom 30 dagar tillbaka hela beloppet exklusive fraktkostnad, returfrakt tillkommer. Observera att det kan ta upp till 14 dagar innan återbetalningen registreras hos Klarna.
  • Ångerfristen börjar gälla tidigast den dagen du tar emot leveransen samt följesedel.
  • Spara alltid ytterkartong/emballage så du kan använda denna till att skicka tillbaka produkten i. Vi har ingen möjlighet att skicka något nytt emballage, utan det är du som kund som ansvarar för att packa din reklamerade vara på lämpligt sätt och säkerställa att produkten levereras till oss i ursprungligt skick.
  • Notera att samtliga reklamationsärenden hanteras över mail. Vi behöver underlag på dialogen och kan därför inte hantera reklamationsärenden över chatt eller telefon.
1.8 Konsumentköplagen

En vara ska anses felaktig om den inte stämmer överens med den beskrivning som lämnas rörande varan på hemsidan. Om varan är felaktig ska du reklamera detta inom skälig tid från det att du märkt eller borde märkt felet. Sker inte reklamation inom 3 år från leverans upphör rätten att reklamera ett fel. För att varan ska betraktas som felaktig krävs att varan var felaktig vid leveranstillfället. Kan vi inte enas om felet eller vem som ansvarar för det, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden. Vi följer alltid deras rekommendationer. Konsumentverkets sajt www.konsumentverket.se